2009-2011

Werken Maud Quaedvlieg tussen 2009-2011:

La vie sous l'eau; De Uitvluchten; Grenzeloze kwetsbaarheidPortugal - dansende kurkeiken; Melting snow; Zwitserland; Vreugdefantomen; Hersenspinsels; Van hier tot Tokio; Wie nooit met mij verdwaald was

 


 

 

Wie nooit met mij verdwaald was...

"Wie nooit met mij verdwaald was... zal nooit beleven wat het is." Uit het gedicht : "De Geliefde" van Kees van Meel, Stadsdichter van Breda. Van de gelijknamige cd van Kees van Meel en Deborah Jacobs.

 

 

 

Van hier tot Tokio

 

 

Hersenspinsels / Mind Games

What if?

‘What if you slept, and what if in your sleep, you dreamed? And what if, in your dream, you went to heaven and there plucked a strange and beautiful flower? And what if, when you awoke, you had a flower in your hand, Ah, what then?’

 

Samuel Taylor Coleridge

"Wat als je sliep? En wat als je in je slaap droomde. En wat als je, in je droom, in de hemel was en daar een prachtige, mysterieuze bloem plukte? En wat als, toen je wakker werd, je die bloem in je hand had? Ah, wat dan?"

 

 

Vreugdefantomen

Vreugde fan`toom - woord. Denkbeeldige vreugde die men als werkelijk ervaart ondanks het feit dat de vreugde die men voelt, verdwenen is.

 

Zwitserland

 

 

Melting Snow

becomes water....

 

 

Portugal

Dansende kurkeiken. Tijdens mijn studiereis naar Lissabon en omgeving verbleef ik een tijdje in de streek Alentejo onder Lissabon.  Ondanks de herfst was het nog erg heet. De kurkeiken en de gedraaide hoorns van de geiten stonden op mijn netvlies gegrift...alsof de vormen een dans aangingen met elkaar.

 

 

Grenzeloze kwetsbaarheid

Opklimmen naar het wezenlijke, is afdalen in je eigen werkelijkheid. Afdalen naar de donkere bodem van je ziel en daar je eigen gebreken onder ogen zien. 

 

De Uitvluchten

Samenstelling van 6 doeken. Het 6-luik "de Uitvluchten" is geïnspireerd op reizen maar ook op de letterlijke uitvluchten die bijna iedereen wel verzint en waarvoor je niet eens hoeft te vertrekken... maar wel een ontsnapping kan zijn. Het is op het eerste gezicht speels en vrolijk werk. Er zit echter een adder onder het gras. Een uitweg, zoals ook letterlijk een reis kan zijn. Een dubbele betekenis ook zichtbaar in de techniek, de gelaagdheid in het werk: Maud schildert en verbergt, graaft het weer op, zoals een hond het bot weer opgraaft... De gelaagdheid in de verf is voor haar als geschiedenis.

 

La vie sous l'eau

Onderwaterwereld. Acryl met pastel op linnen

 

^ Naar boven